Media relations: Cantitate sau calitate?

Posted: April 21, 2011 in Analysis / Researches, PR Online, Public Relation
Tags: , ,

Transformarea mass-media si criza economica a dus la restrangerea titlurilor si spatiilor de comunicare. Acoperirea media cu care erau rasfatati specialistii de media relations pana acum 2 ani s-a dus si a obligat industria de PR sa se adapteze. Multi au adoptat strategia: calitate si nu cantitate.

Sustin partial aceasta abordare. Atunci cand target-ul comunicarii este restrans si exista canale de comunicare directa cu acesta. De exemplu, atunci cand vrei sa targeteze “middle and top management” organizarea unui interviu in exclusivitate cu cel mai important cotidian de business, din punct de vedere al tirajului, si o publicatie saptamanala din acelasi trust cred ca este cea mai buna alegere. Oferind exclusivitate spatiul acordat subiectului creste exponential.

Abordarea insa nu este potrivita atunci cand pubicul pe care il targetezi este variat din punct de vedere al educatiei, mediului, pasiunilor, etc. Solutia pentru a atinge o proportie cat mai mare din target este mixul de canale de comunicare, din care nu trebuie sa lipseasca online-ul. Mass-media traditionala nu mai are capacitatea de a transmite mesajul tuturor segmentelor din piata. Exista un numar mare de oameni care nu mai au incredere in sursele traditionale si nu le mai acceseaza.

Conform unor studii realizate de GfK internautii din Romania sunt persoane tinere cu varste intre 20 – 35 de ani (73%) sau 25 – 31 de ani (27%) care au studii universitare (50%), si venituri peste 3000 RON (17%), venituri intre 1000 si 3000 RON au aproximativ 34%.  Mai mult de atat aproximativ 30% din totalul internautilor sunt influenceri.

In concluzie, liberarizarea surselor de comunicare in masa a dus la o segmentare a populatiei fara precedent, iar pentru a transmite mesajul unui procent cat mai mare din publicul vizat este necesar mai mult ca oricand de un mix de comunicare care sa cuprinda canale traditionale si digitale (inclusiv mobile) cu abordari atat calitative cat si cantitative, care sa determine consumatorul sa se implice (altfel mesajul va fi uitat foarte repede) si care sa distribuie content de calitate (pentru a atrage atentia receptorilor si a creste sansele de memorare/ implicare).

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s