PR-ul in mijlocul revolutiei digitale

Posted: May 25, 2011 in PR Online, Public Relation
Tags: , , , ,

Nu cu multa vreme in urma, “continutul” creat de agentiile de relatii publice se rezuma la comunicate de presa, biografii pentru executivi, data sheet-uri si fotografii – cam ceea ce poti gasi intr-un kit de presa. Astazi, pe masura ce mediului digital joaca un rol din ce in ce mai important in informare, nevoia de continut a crescut exponential.

Cu alte cuvinte, asistam la o revolutie a continutului iar agentiile de relatii publice se afla in centrul acesteia. Mereu preocupate de comunicarea bidirectionala, specialistii de relatii publice inteleg multe dintre aceste noi oportunitati din sfera continutului interactiv. Au expertiza in gestionarea situatiilor de criza  si au exercitiul dezvoltarii de continut conform cu pozitionarea de brand a produsului.F

via www.artisanbytes.com

Noile instrumente de comunicare ale industriei de relatii publice sunt:

Social media release (SMR) este comunicatul de presa traditional adaptat pentru mediul online. Contine link-uri catre informatii de background, PDF-uri, fotografii, HD video. Mai multe detalii poti gasi aici.

Digital Newsroom aduna in acelasi loc toata expunerea unui brand din mediul online. Mai exact: arhiva de SMR-uri, postarile de pe retelele sociale (Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIN, Flickr, etc.), blog, etc. (www.lenovonews.ro)

Website agregator, aduna si filtreaza informatiile postate pe internet despre un anumit subiect de larg interes (articole de presa sau blog, video, fotografii, etc.). Acest tip de website este foarte util ONG-urilor si companiilor, in actiunile de lobby, cand sunt implicate in dezbaterea unei teme de interes national sau doresc sa atraga atentia asupra unei probleme.

Contul de Twitter sau Facebook care informeaza consumatorul atunci cand acesta este pregatit sa asculte si nu il intrerupe dintr-o activitate care ii face placere, cum ar fi cazul reclamelor TV. Din acest punct de vedere, interactiunile din mediul online sunt mai valoroase, avand un rol important in crearea de afinitate emotionala fata de brand.

Retea de blogg-uri. Pentru cei interesati de cele mai noi produse de pe piata poti crea un hub unde bloggerii adera in mod volutar pentru a primi informatii despre lansari de produse, invitatii la evenimente, produse pentru teste sau giveaway-uri. www.myblogspark.com este o astfel de retea.

Foto via www.artisanbytes.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s