Online-ul a modificat procesul de achizitie

Posted: May 26, 2011 in Analysis / Researches, PR Online, Public Relation
Tags: , , , ,

De ani de zile, marketerii au presupus ca alegerea produselor in vederea cumpararii incepe cu un numar mare de optiuni si continua cu o analiza metodica prin care se fac mai multe eliminari succesive ce duc la decizia finala. Dupa achizitionare, relatia cumparatorilor cu brandul se rezuma de obicei la utilizarea produsului sau serviciului in sine.

Noile cercetări arata insa ca in procesul de selectie consumatorii nu pleaca de la un anumit numar de optiuni din care elimina pana raman cu cea mai buna optiune. Consumatorii elimina si adauga variante pe tot parcursul perioadei de evaluare, care este mult mai lunga si mai temeinica datorita informatiilor oferite de mediul online. După achiziţionare, consumatorii isi continua relationarea cu brandul, prin impartasirea opiniilor in social media.

Un alt aspect, care are impact asupra deciziei de cumparare, este locul interactiunii consumatorului cu brandul, care nu mai are loc in magazin (loc in care interacţiunea era controlata) ci online prin intermediul canalelor media care sunt dincolo de controlul producătorilor şi vânzătorilor. De aceea in anumite cazuri este mai intelept sa te concentrezi pe promovarea in online in detrimentul actiunilor in-store. De cele mai multe ori atunci cand ajung in magazin cumparatorii stiu deja ceea ce doresc sa cumpere, mai ales in cazul bunurilor care presupun o investitie semnificativa.

In concluzie, consumatorii din ziua de astazi se bazează foarte mult pe interacţiunile din online in evaluarea diferitelor branduri şi ramane angajat cu brandul prin intermediul social media. După achiziţionare, conexiunea dintre cumparator si brand este mai profundă, mergand pana la crearea unui loop in care sunt sarite etapele de considerare si evaluare atunci cand se realizeaza o noua achizitie.

Via Harvard Business Review.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s