Gestionarea situatiilor de criza in mediul online

Posted: June 1, 2011 in PR Online
Tags: , , ,

Atunci cand trebuie sa pregatesc o strategie pentru gestionarea situatiilor de criza mereu imi vine in minte fraza “Plan for the worst, hope for the best”. Foarte veche cei drept dar este cat se poate de actuala. Dupa dezvoltarea social media, “plan for the worst” a capatat dimensiuni greu de imaginat in urma cu 10 ani.

In mediul online informatiile apar indiferent de ora, nu mai exista filtrele jurnalistilor, oricine poate spune orice, iar specialistul de PR trebuie sa fii acolo unde conversatia este mai aprinsa, pregatit sa participe in timp real. Pentru a face fata provocarii cel care este raspunzator de gestionarea crizei ar mai trebui sa:

1. Modifice toate canalele proprii din online (owned media). In functie de gravitatea situatiei, se poate schimba continutul website-ului cu unul dedicat situatiilor de criza, redirectiona tot traficul catre un alt URL sau insera un link proeminent pe homepage catre zona dedicata. Pentru situatiile grave care fac atingere sigurantei publice este recomandata redirectionarea traficului catre un website special creat. Acesta ar trebui sa includa informatii de contact pentru public, familiile celor afectati si presa.

Zona dedicata jurnalistilor ar trebui sa contina cel putin informatii de background, biografii, fotografii, cifre si statitici, plus arhiva comunicatelor de presa. Actualizarile de presa trebuie sa fie transmise in mod regulat presei si anuntate din timp. Legaturile catre retelele sociale care furnizeaza informatii despre situatia de criza trebuie scoase in evidenta, iar comunicatele de presa trebuie listate in ordine cronologica cu data si ora difuzarii incluse in titlu.

2. Foloseasca pagina de Facebook, in special, pentru a directiona fanii catre website-ul dedicat situatiei de criza. Trebuie stabilit din timp cine va gestiona acest canal de comunicare, ce si cand va fi postat, cine va monitoriza, cand va fi directionata o conversatiei din online in offline. Este recomandat ca postarile sa fie realizate de o singura persoana.

3. Utilizeze contul de Twitter in acesi maniera ca si Facebook-ul. Orice activitate obisnuita de comunicare trebuie suspendata focusul trebuie sa fie directionarea followerilor catre pagina companiei dedicata situatiilor de criza. Nu posta prea des pentru ca poti cgenera sentimntul de panica.

4. Desemneaze o echipa care sa monitorizeze 24/7 infomratiile publicate/postate in mediul online. Este recomandat sa se apelezie la o agentie externa care poate face monitorizare in timp-real  ZeMonitor poate fi o alegere buna. Echipa interna ar trebui sa veifice daca monitorizarile furnizate sunt complete utilizand Twitter sau Facebook Search, SocialMention, Google Alerts, Google News, Technorati sau Traackr.

Articolele, comentariile si postarile pe retelele sociale trebuie impartite in pozitive si negative pentru a determina in ce etapa a crizei te afli. De asemeneaeste utila o statistica a celor care scriu despre subiect sau ofera declaratii jurnalistilor pentru a descoperi influencerii.

5. Dezvolte un planl dedicat mediului online care sa reflecte cultura oragizatiei din care face parte. In termen de 6 luni planul trebuie revizuit si actualizat daca este cazul.

Alte sfaturi privind gestionarea situatiilor de criza puteti afla de la Timothy Coombs profesor la Aarhus School of Business

Foto via reportervirtual.ro

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s